Duży ser - powiększa ser o 20% - w tą umiejętność warto wrzucić chociaż jeden punkt. Większość szamanów ma ją aktywną i obecnie ser zwykłej wielkości po prostu wydaje się zbyt mały! Dla porównania zrobiłam zdjęcie w grze:
Dodatkowy czas - dodaje x sekund do czasu rundy - Osobiście przeznaczyłam na tą umiejętność 5/5 punktów co dało mi aż 25 dodatkowych sekund, dlatego maxsujcie tę umiejętność bo warto :) Szczególnie polecam osobom które dopiero uczą się budować, lub grają na trybie trudnym i muszą kombinować, jak wybudować drogę do sera. Dodatkowy czas zawsze się przyda.
Zmartwychwstanie - Kiedy zginiesz, możesz jednorazowo powrócić na mapę- Uwielbiam to, chyba najlepsza umiejętność jaką dodano do gry! Każdy powinien ją posiadać, bo nawet najlepszemu szamanowi zdarza się potknąć, popełnić błąd i spaść, a co dopiero nowej myszce która dopiero zaczyna przygodę z grą :D Umiejętność nie działa na mapach z dwoma szamanami, co mi nie przeszkadza. Kiedyś jak się przypadkiem spadło, był koniec, a teraz mamy drugą szansę!
Supergwiazda - Kiedy tańczysz, sprawiasz, że X myszy tańczy obok ciebie - Inwestując ciężko zdobyte punkty w tą umiejętność po prostu je marnujecie. W ogóle nie pomaga w przejściu mapki. Jest to taki "bajer" na który mogą sobie pozwolić osoby które na prawdę nie mają w co innego lepszego rozdać punkty. Dobre dla osób, które chcą sobie trollować na swojej szamańskiej mapce. Polecam pominąć, bez tej umiejętności da się odblokować wyższe poziomy drzewa umiejętności.
Duży szaman - powiększa szamana o X% - Niezbyt przydatna umiejętność. Gdy mamy większego szamana jesteśmy bardziej widoczni, możemy minimalnie dalej skakać i praktycznie tylko tyle z tego mamy. Ja dałam kilka punktów w tą umiejętność, aby odblokować wyższe poziomy drzewa umiejętności.
Kuchnia polowa - przekazuje twój ser dla wybranej myszy - jeśli mamy myszkę która nie potrafi dostać się do sera z różnych powodów, mamy możliwość oddania jej swojego sera - bardzo przydatna rzecz! I to nie jeden raz! Za każdym razem gdy zdobędziemy ser możemy go pójść oddać innej myszy. Tylko nie zapomnijcie pod koniec rundy zebrać sera dla siebie, bo nie wejdziecie bez niego do nory, wiele szamanów popełnia ten błąd ;)
Łatwa wygrana - Przywołuje znak, który zabiera mysz prosto do norki. Działa tylko, jeśli mysz ma ser. Można użyć X razy. - Niezbędna umiejętność, przydaje się w wielu sytuacjach! Gdy utknie gdzieś myszka po prostu używasz serduszka i automatycznie transportujesz ją do nory. Uwielbiam używać tej umiejętności gdy ktoś skacze po mapie i nie chce wejść do nory aby zrobić mi na złość. Wtedy używam serduszka i po sprawie :P Jedynym minusem tej umiejętności jest to, że działa tylko na myszy które mają ser. Jednak to nie jest problem gdy posiadacie umiejętność Kuchania polowa, przekazujecie wtedy swój ser i zaraz po tym wysyłacie te mysz prosto do nory :D Radzę używać tej umiejętności pod koniec czasu mapki, kiedy na pewno wiecie, że dana osoba sama nie wejdzie. Niektórzy marnują ją na aktywne myszki które same biegną do nory aby odnieść ser - i po co, skoro i tak same dobiegną?
Nekromancja - Przywraca X myszy do życia - Kolejna genialna umiejętność! Warto na nią wydać te 5 punktów, bo daje nam to możliwość powrócenia do życia aż pięciu myszek! Nie dość, że przydatna to jeszcze bardzo efektowna, bo ożywione myszki mają wygląd szkieletów. Praktycznie zawsze widzę na czacie prośby do szamana o zmartwychwstanie, więc warto ją mieć aby nie zawieść innych graczy. Moja rada: Nie wskrzeszajcie myszek krótko przed końcem rundy, bo i tak nie zdążą oddać sera - wiele szamanów popełnia ten głupi błąd. Na dodatek pamiętajcie aby wskrzeszać myszki gdy stoicie na serze, bo pojawią się właśnie tam gdzie stoi szaman - oszczędzicie im trochę drogi :D Jeśli wskrzesicie nieaktywną myszkę możecie oddać jej swój ser dzięki umiejętności Kuchnia polowa i przetransportować ją do nory dzięki umiejętności Łatwa wygrana - także wszystkie umiejętności ze sobą tu współpracują.
Teleportacja - Teleportuję do ciebie wybraną mysz. Można użyć X razy - Utknęła gdzieś myszka? Użyj tej umiejętności aby przetransportować ją do siebie i po sprawie. Na pewno się przyda, więc co najmniej 2 punkty warto przeznaczyć na tą umiejętność.
Antygrawitacja - Piłki opadają wolniej. Poziom X - Nie widzę sensu wykupowania tej umiejętności ... marnowanie punktów i tyle, moim zdanie w ogóle się nie przydaje - jeśli jest inaczej to wyprowadźcie mnie z błędu ;)
Dodatkowa szybkość - Tworzy znak zwiększający prędkość myszy - Nie lubię tej umiejętności, mi osobiście nigdy się nie przydała, więc jej nie mam i tyle. Jak ją położycie na drodze i myszy na nią wejdą dostaną przyśpieszenia i dzięki temu szybciej dostaną się do sera bądź nory.
Sprężyna - Tworzy znak, od którego myszy się odbijają. Można użyć 3 razy - W przeciwieństwie do poprzedniej umiejętności tą akurat polecam. Gdy myszy mają do pokonania ścianę stawienie kilku sprężynek nad sobą pozwala się wybić i przejść na drugą stronę. Umiejętność działa jak duch, więc przyda się osobom, które grają na trybie trudnym. Pamiętajcie o stawianiu sprężyn od najwyższej do najniższej, po kolei tak jak na obrazku:
Dlaczego? Gdy zaczniecie je stawiać od dołu, mniej sprytne myszy wskoczą od razu na pierwszą i ją zmarnują przez co nie dostaną się na następne jakie stawicie wyżej, zobaczcie w praktyce zresztą to zrozumiecie o co mi chodzi :)
Wieczna dusza - Pozwala przywoływać przedmioty przez X sekund po twojej śmierci - Po co nam umiejętność budowania po śmierci, skoro mamy dwa życia (dzięki umiejętności Zmartwychwstanie)? Tylko początkujący szaman jest zdolny dwa razy spaść ... a takiemu to nawet możliwość budowania chwile po śmierci nie pomoże. Marnowanie punktów - są inne ciekawsze rzeczy na które je możemy wydać.
Jabłko - Tworzysz jabłko. Możesz przywoływać przedmioty znajdujące się w zasięgu przywoływania jabłka. Można użyć X razy - Musisz mieć chociaż jedno, bo bardzo ułatwia budowanie na mapie :D Jak ono działa? W miejscu w którym położysz jabłko, nawet po odejściu od niego, możesz budować i używać swoich szamańskich umiejętności - umiejętność po prostu zwiększa zasięg twojego szamana o obszar wokół jabłka. Moim zdaniem jedno albo dwa jabłka są wystarczające, więcej nie trzeba odblokowywać. Ja mam jedno, gram głównie na vanilla na której nie ma skomplikowanych map.
Chmura - Przywołuje chmurę - To sam szczyt, najważniejsza umiejętność duchowego szamana, istna perełka - nie wybranie jej byłoby zwykłym idiotyzmem! Chmurkę można przymocować w dowolnym miejscu do budowli i dzięki temu ją usztywnić. Chmurkę można postawić też bez żadnego wsparcia nad przepaścią i będzie wisieć w powietrzu. Gdy chcemy zmienić jej położenie, po prostu przywołujemy ją na nowo w innym miejscu i wtedy ta poprzednia znika. Bardzo przydaję się osobom które mają włączony tryb trudny szamana - działa ona wtedy jak dodatkowa deska z czerwonym usztywniającym gwoździem, taki dodatek do totemu :) Rada: Jeśli przywołacie chmurkę, aby ustabilizować nią budowle, nie zapomnijcie jej przypiąć do deski żółtym gwoździem. Minusem chmury jest to, że gdy ją przywołacie, a myszy na nią wskoczą, poruszą ją i zacznie przemieszczać po mapie.
Duchowy przewodnik jest moim ulubionym drzewem umiejętności - właśnie w nie zainwestowałam swoje punkty. Jeśli zdecydowaliście iść inną drogą, warto chociaż odblokować je do poziomu umiejętności Zmartwychwstanie, bo bardzo ułatwia to grę - jak już mówiłam - każdemu zdarza się spaść :P Dobrze mi się gra, mam możliwość uratowania myszy w sytuacjach w których normalnie byłyby skazane na śmierć. Moim zdaniem najlepszy rozkład punktów to taki jaki ja stosuję czyli:
A wy co myślicie o poszczególnych umiejętnościach, zgadzacie się ze mną?
http://myszki-z-transformice.blogspot.com/2013/09/umiejetnosci-szamana-w-transformice-cz1.html (Dziękuję Elffce) ;3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz